Terug naar overzicht
ROC Flevoland - Almere
Deelnemers: Studenten Politie, Veiligheid & Front Office.
Totaal aantal deelnemers vandaag: 66
Rope Skipping als conditie-verbetering.




blok 1: 11.45u - 12.30u (25 )
blok 2: 12.30u - 13.15u (26 )

--==--


Omdat flexibiliteit één van de krachten van Projump is, blijf ik nog een les 'hangen'. De groep die nu komt, is geen groep. De verschillende individuen hebben het met de docent nog niet voor elkaar gekregen om een eenheid te zijn en de beweegactiviteiten positief in te gaan. En hoewel ik niet kan toveren, weet iedereen dan 'Vreemde ogen dwingen.' en dat 'Verandering van spijs eten doet.'. Dus wagen we een gok, en ga ik aan de slag met de groep.

Voordat we aan het springen toekomen, klets ik even met 3 van de studenten en word ik even ongelooflijk kwaad op het drietal dat het niet voor elkaar krijgen om op 500 (!!) vierkante meter de voetbal niet tegen mij aan te laten komen!
Omdat de toon nu gezet is, is het begin heel spannend geworden! Wie gooit zijn kont nu tegen de krib en knalt zijn Rope tegen de muur en loopt weg?! Ook de docent wil 'vluchten', want hij kan het niet. Maar omdat ik denk dat de groep het zeer zal waarderen wanneer hij mee doet, geef ik hem de ruimte niet om te vluchten. En GELUKKIG pakt hij het perfect op en kleed zich om en komt in de groep meespringen en meeleren!!


Het vrije inspringen gaat goed. De muziek en de ruimte die er is, zorgt er voor dat de verschillende groepjes allemaal aan de slag gaan. Het verschil in springen is natuurlijk ook hier aanwezig. Maar de 'slechte' springers blijken helemaal niet zo slecht te zijn!
Als ik overga op de heen-en-weer-opdrachten neemt het enthousiasme toe. Er zijn geen achterblijvers. En de verschillen tussen de besten worden afgewisseld, waardoor er niet eentje de beste is.


Na het heen en weer, gaat de muziek weer een hoofdrol spelen. Iedereen doet mee en mij zo goed mogelijk na. Als we bij elkaar zitten, ga ik voor de 'knuppel in het hoenderhok'. Ik geef de co-educatie-opdracht met de 'Leg wrap'. Één keer voordoen, en daarna zelf uitzoeken EN als je hem kunt iemand uitzoeken die hem niet kan en zorgen dat hij/zij het wel kan. En zo zijn ze binnen een mum van tijd allemaal met elkaar bezig en krijgen sommigen een extra opdracht.
Weer zit de gehele groep: Drie aangewezen vrijwilligers gaan hem laten zien! De eerste mist een klein stukje aan het eind, en wordt meteen gesouffleerd en gecoacht door diverse anderen. (SUPER GOED dit te zien en te horen!!). De andere twee doen het meteen goed, waardoor de opdracht uitgebreid wordt: Linker voet vooruit, rechter voet vooruit, linker voet achteruit en rechter voet achteruit. En weer aan de slag.


Zo gaan we nog een stukje verder voordat de groep weer zit  en de eerste 2-en-1-Rope- en 2-in-1-Rope-mogelijkheden getoond worden. Na een pijnlijke foute sprong van mij en de 'smack' die dat op de rug van de studente zet, gaat de groep in tweetallen verder.

Meer weten?

Vraag vrijblijvend meer informatie.